Har kollat runt lite om min svimmning för ...

Har kollat runt lite om min svimmning för jag är orolig. Så detta lät lite klokt. Det är någon form av cirkulationstörning som påverkar cirkulationen till hjärnan negativt. När inte hjärnan får sin normala cirkulation så uppstår olika symptom. Från att uppleva en lätt gungande yrsel til ostadighet - till att det flimrar för ögonen till om cirkulationen plötsligt blir sämmre så svartnar det för ögonen = riktig svimning. Det kallas ortostatism ( blodtrycket åker bergodalbana) Men det kan också orsakas av att blodet inte pumpas mot hjärtat effektivt. Hjärtat försöker kompensera genom att slå extra snabbt vilket inte förbättrar cirkulationen mot hjärnan.


Kommentarer
Postat av: linnea!

jag har också!!! :O jag hatar när det händer jag blir helt blind :(

2011-01-09 @ 18:13:41
Postat av: klarapihlajärvi

det är hemskt! har hänt en gång innan också när jag red samtidigt. Det är så läskigt för man tappar kontakten med sin egna kropp! :s

2011-01-09 @ 20:07:07
URL: http://bloggfen.blogg.se/
Postat av: klarapihlajärvi

det är hemskt! har hänt en gång innan också när jag red samtidigt. Det är så läskigt för man tappar kontakten med sin egna kropp! :s

2011-01-09 @ 20:09:41
URL: http://bloggfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0